fredag 12. oktober 2012

SNAKKEKORT!

jeg har laget to forskjellige snakkekort, den ene handler om uteområder i hagen, og den andre handler om strikking og håndarbeid. jeg valgte disse to temaene fordi jeg planlegger og jobbe med eldre, og dette føler jeg er noe som passer godt til den aldersgruppen.

jeg fikk dessverre ikke til å legge inn bilder av snakkekortene..
Men hvis jeg får mulighet til å bruke snakkekortene på PTF plassen min med de eldre, så tenker jeg at den stunden vi skal prate om det som det både er bilde av og skrift på snakkekortene, så vil jeg gjøre det slik:

ta med meg en liten gruppe inn på et rom, helst på hobbyrommet, siden der er det masse ting rundt det snakkekortet om strikking vi kan snakke om. Jeg vil helst velge stedet vi sitter og snakker om kortet på basert på snakkekortet. det kortet om natur virker det bare naturlig og sitte ute om det er fint vær for eksempel. De eldre setter jo veldig pris på det at de kommer seg ut eller gjør noe annet, og at noen prater med de, siden de fleste som er der sitter mesteparten av dagen alene og ikke prater med noen, så det at noen setter seg ned med dem og gir dem et par minutter er veldig verdifult for dem.

1 kommentar:

  1. Ser fra til erfaringer du gjør med å prøve snakkekortene dine.Fin tanke at du helst vil sitte ute,når du bruker snakkekortet om naturen.

    SvarSlett